انواع سبکها و روشهای تبلیغات

 

ایتالیایی ها بیشتر به جنس مرد در تبلیغات تکیه می کنند . در ساخت تیزرهای تبلیغاتی بیشتر از شیوه درام و تئاتر استفاده می شود. ایتالیایی ها  همچنین در تبلیغات به تصاویر مراکز تاریخی خود اشاره می کنند.

5-   سبک تبلیغات اسپانیانی

سبک تبلیغات اسپانیایی معمولا غیر مستقیم و با استفاده از استعارات و اشارا ت است . در این سبک جنس مونث کمتر مورد اشاره قرار می گیرد . اسپانیایی ها مردمانی خونگرم و مهربان و اصیل هستند و این صفات در تبلیغات آنان نیز مشاهده می شود.

6-   سبک تبلیغات فرانسوی

آن چه شبک تبلیغات فرانسوی را از سایر تبلیغات در اروپا متمرکز می کند فردگرایی ، اعتقاد به اصالت انتخاب و احساس استقلال در تصمیم گیری مخاطبان است . بازی با الفاظ و اشکال در آثار تبلیغاتی فرانسه زیاد به چشم می خورد.

7-   سبک تبلیغات ژاپنی

سبک تبلیغات ژاپنی متاثر از تعالیم کنفوسیوس و ارزش های جمعی در جامعه ژاپن است هدف روش تبلیغات در ژاپن دوست شدن با مصرف کننده ، به دست آوزدن اعتماد او ، ایجاد احساس احترام و تکیه بر او به عنوان یک خریدار دایمی و باوفاست . تاموتسوکیشی هفت ویژگی که راهبرد تبلیغات ژاپنی را از تبلیغات آمریکایی متمایز می کند به شرح زیر شناسایی کرده است :

n     در پیام ها اشکال غیر مستقیم اصطلاحات ( در مقایسه با مستقیم ) ترجیح داده می شود. اجتناب از بیان مستقیم مطالب در کلیه اشکال ارتباطات از جمله تبلیغات در میان ژاپنی ها دیده         می شود. در تعداد زیادی از تبلیغات تلویزیونی ژاپنی هیچ گونه مطلبی در رابطه با یک نشان از کالای مورد استفاده گفته نمی شود و به مخاطبان اجازه می دهند تا خودشان قضاوت کنند.

n     اغلب رابطه کمی بین محتوای تبلیغات و کالایی که درباره آن تبلیغ می شود وجود دارد.

n     در آگهی های تلویزیونی توضیحات کمی داده می شود . در فرهنگ ژاپنی هر چقدر که یک فرد بیشتر صحبت کند از نظر مخابان دارای اعتماد به نفس کمتر و اعتبار کمتری است . در یک تبلیغ 30 ثانیه ای برای پوشاک جوانان پنج مدل مختلف نشان داده و در پایان جمله کوتاهی ادا       می شود « زندگی ما نمایش مدهای لباس است ».

n     استفاده از کلمات طنز برای ایجاد احساسات متقابل مورد استفاده قرار می گیرد . به جای نمایش های خنده دار این نمایش های طنزگونه با شرکت اعضای خانواده ، همسایگان و همکاران اجرا می شود.

n     در فیلم های تبلیغاتی افراد معروف همانند دوستان نزدیک با افراد معمولی ظاهر می شوند.

n     اولویت برای اعتماد به شرکت منظور می شود نه کیفیت کالا . ژاپنی ها اعتقاد دارند که اگر شرکت قوی و دارای وجهه خوبی باشد کیفیت محصولات آن نیز باید عالی باشد.

n     با یک آگهی بازرگانی 15 ثانیه ای در مورد نام محصول ، اثر مطلوبی بر روی بیننده ایجاد         می شود.

8-   سبک تبلیغات چینی

تکنیک های مدرن تبلیغاتی در چین سابقه کوتاهی دارد اما سبک خاص چینی در حال شکل گیری است . در هیچ کدام از تبلیغات چینی برتری مرد بر زن دیده نمی شود . ارزش های خانوادگی به شدت بر تبلیغات چینی اثر گذاشته است.

9-   سبک تبلیغات کره جنوبی

در سبک تبلیغات کره بیشتر به نام محصول توجه می شود تا محصول فرهنگ جمع گرایی شرق دور در کره نیر مشهود است.

10-         سبک تبلیغات عربستان سعودی

در عربستان سعودی که تمامی مطالب تبلیغاتی سانسور می شود سبک تبلیغات در این کشور بر محدودیت هایی برای حضور زنان و بچه ها همراه است و بیشتر مرد گراست . همچنین مقررات مربوط شامل یک فهرست طولانی است که روش و سبک تبلیغات را نیز تعیین می کند. برخی از آنها عبارتند از:

-         تبلیغات طالع بینی یا کتاب های فالگیری ، نشریات یا مجلات ممنوع است.

-         تبلیغاتی که موجب ترس و وحشت و اضطراب و ناراحتی بچه ها شود ممنوع است.

-         استفاده از بیانیه ها در تبلیغات که نشان دهنده یک خبر یا یک جمله رسمی باشد ممنوع است.

-         تبلیغ فیلم های سانسور نشده مجاز نیست.

-         زنان فقط می توانند در آگهی های بازرگانی که مرتبط با موضوعات خانوادگی است شرکت کنند و ظاهر آنان باید مناسب باشد و شئونات زنانگی را حفظ کنند.

-         دختربچه های زیر شش سال فقط می توانند در تبلیغاتی ظاهر شوند که نقش آنان محدود به فعالیت های   بچه گانه باشد.

-         زنان باید لباس ها بلند و مناسب را به نحوی استفاده کنند که تمای اعضای بدن آنان به جز صورت و کف دستان را بپوشاند.

سبک تبلیغاتی

ویژگیهای سبک تبلیغاتی

سبک تبلیغات آمریکایی

مرد گرا- فرد گرا- نو آور

سبک تبلیغات انگیسی

مرد گرا- فرد گرا- طبقه گرا- طنز

سبک تبلیغات آلمانی

قدرت تکنولوژی- تولید ارزش دارد- محتوا جدی است

سبک تبلیغات ایتالیایی

مرد گرا- احترام به پیشکسوتان

سبک تبلیغات اسپانیایی

مرد گرا- اخلاق مدار

سبک تبلیغات فرانسوی

دراماتیک -آرمان گرا- زن گرا

سبک تبلیغات ژاپنی

جمع گرا- احترام به مشتری

سبک تبلیغات چینی

جمع گرا- صفات محصول- معرفی محصول و احترام به بزرگترها

سبک تبلیغات کره جنوبی

به نام موسسه و محصول به جای معرفی تاکید می شود- زن گرا

سبک تبلیغات عربستان سعودی

مرد گرا - ارزش مدار

 ارزش های فرهنگی شرق و غرب-

        فردگرایی

-         محاسبه دقیق زمان

-         آینده مداری

-         اخلاق کار

-         کنترل طبیعت

-         رسمی نبودن

-         رقابت

-         مساوات طلبی

-         صراحت

-         دنیا گرایی

هفته روابط عمومی و ارتباطات مبارک

آی سی تی چیست؟

کاخ گلستان گم و ناپیدا!

داستان زیبای شیر و خرگوش کاخ گلستان 

بازدید از کاخ زیبای گلستان(7)

بازدید از کاخ زیبای گلستان(6)

بازدید از کاخ زیبای گلستان(6)

بازدید از کاخ زیبای گلستان(5)

بازدید از کاخ زیبای گلستان(4)

بازدید از کاخ زیبای گلستان(3)

ادامه تصاویر بازدید از کاخ گلستان (2)

گزارش بازدید از کاخ زیبای گلستان(1)

مشتریان خود را از دست ندهید!

کارنامه کارشناسی ارشد

» تصاویر دانشجویان واحد 13 در دیدار فینال چوگان :: ۱۳٩۳/٢/۵
» استاد بیتا برارین :: ۱۳٩۳/۱/٢۳
» استاد اردلان مقیم اسلام :: ۱۳٩٢/۱٢/۳
» پرداخت شهریه پودمان جدید :: ۱۳٩٢/۱۱/۵
» دریافت سبد کالای دانشجویان متأهل :: ۱۳٩٢/۱٠/٢۳
» مفهوم تجاوز در حقوق بین الملل :: ۱۳٩٢/۱٠/۱۸
» خلاصه کتاب دین و روابط بین الملل :: ۱۳٩٢/۱٠/۱۸

/ 2 نظر / 53 بازدید
یک دوست

سلام شهرام عزیز هنر و ورزش از شما تشکر می کند به فقرا هم سری بزنید همیشه ما بنده خدا هستیم و دست نیاز به سوی او داریم